Częste pytania / FAQ


PYTANIA DOTYCZĄCE DOSTAWY I PŁATNOŚCI
Czy klient zostanie poinformowany o wysyłce?
Tak, nasz klient otrzymuje mailowe potwierdzeniem wysyłki wraz z numerem listu przewozowego.
Czy wysyłka jest darmowa lub wliczona w koszt produktu?
Przesyłka jest dodatkowo płatna. Szczegóły znajdziecie Państwo na naszej stronie, w dziale Dostawa.
Czy jest możliwa wysyłka za granice kraju?
Nie realizujemy wysyłek poza granice Polski. W innym przypadku proponujemy zamówienie produktu do kogoś z rodziny lub znajomych mieszkających w Polsce, którzy następnie prześlą paczkę za granicę.
Czy jest możliwa płatność kartą w sklepie?
Tak, jest możliwość płatności kartą w naszym sklepie.
PYTANIA DOTYCZĄCE PRODUKTÓW PARKER
Czy są pióra Parker skierowane dla osób leworęcznych?
Nie, firma Parker nie posiada modeli piór wiecznych skierowanych wyłącznie dla osób leworęcznych. Natomiast serwis Parkera, na specjalne zamówienie, realizuje wymianę stalówek, które są lekko skośne pod kątem 15 stopni (stalówki typu Ro). Modele piór wiecznych, które posiadają wymienialne stalówki na skośne to Sonnet i Duofold. Proces wymiany trwa około miesiąca.
Czy sklep oferuje produkty marki Parker przeznaczone dla dzieci w wieku szkolnym?
Dzieciom w wieku szkolnym najczęściej proponujemy najprostsze i najlżejsze modele piór wiecznych tj. modele z linii Parker Jotter i Vector.
Na jaki okres udzielana jest gwarancja na produkty i co obejmuje?
Parker udziela standardowo gwarancji na okres 24 miesięcy. Szczegóły gwarancji dostępne są w poniższym linku: http://www.parkersklep.pl/gw_parker.pdf
Co oznacza literka F przy opisie stalówki?
Jest to szerokość linii pisania. Szerokość w rozmiarze „F” jest określona jako linia cienko pisząca. Jest to standardowa wielkość stalówki w produktach Parker.
Co oznaczają literki F i M przy wkładach do długopisów?
Literki „F” i „M” są to oznaczenia szerokości linii pisania wkładów do długopisów. Linia pisania w rozmiarze „F” jest określona jako cienko pisząca i ma rozmiar ok. 0,8 mm. Natomiast linia pisania w rozmiarze „M” jest określona jako grubiej pisząca i ma rozmiar ok. 1,0 mm.
Co oznaczają literki F i M przy wkładach do piór kulkowych?
Literki „F” i „M” są to oznaczenia szerokości linii pisania wkładów do piór kulkowych. Linia pisania w rozmiarze „F” jest określona jako cienko pisząca i ma rozmiar 0,5 mm. Natomiast linia pisania w rozmiarze „M” jest określona jako grubiej pisząca i ma rozmiar 0,7 mm.
Jakie występują szerokości linii pisania stalówek do piór wiecznych?
Parker posiada w ofercie stalówki z częściami przednimi opisane oznaczeniami literowymi:
-EF (bardzo cienko pisząca; może być również X lub XF)
-F (cienkopisząca)
-M (średnio grubo pisząca)
-B (grubo pisząca).

Większość piór ma szerokość F lub M. W przypadku zainteresowania konkretnym rozmiarem stalówki, prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mailowy ze sklepem.
Czym się różni pióro kulkowe od pióra wiecznego?
Różnice pomiędzy piórem kulkowym a wiecznym są duże. Jeżeli chodzi o wygląd zewnętrzny, przy zamkniętych piórach, produkty nie różnią się niczym (oba posiadają skuwkę). Główna różnica leży w części przedniej po zdjęciu skuwki. Pióra wieczne Parker posiadają stalówkę w kształcie grotu strzały, w której znajduje się rowek, przez który przepływa atrament z tłoczka lub naboju umieszczonego w środku pióra. Pióra kulkowe Parker, posiadają wkład i końcówkę zbliżoną wyglądem do końcówki długopisu. Pasują do nich wymienne wkłady zakończone malutką kuleczką (wkłady do piór kulkowych są nieco dłuższe od długopisowych). Pióro kulkowe to kompromis pomiędzy piórem wiecznym a długopisem, jest zatem bezpieczniejsze niż pióro wieczne jeżeli chodzi o rozmazywanie tekstu przez osoby nieobyte z pisaniem piórem wiecznym Parker.
Czym różnią się pióra wieczne Parker z wyższej półki cenowej od najtańszych?
Głównymi różnicami są: materiał i precyzja wykonania produktu (korpus, skuwka i wykończenia), wygląd stalówki oraz materiał wykonania stalówki.
Z jakiego materiału są wykonane pudełka do produktów (do pojedynczych i do zestawów prezentowych)?
Pudełka firmowe Parker wykonane są z twardej tektury. Produkty z linii Sonnet, Premier, Duofold posiadają wzmocnione pudełka wytrzymałością przypominające drewno. Proponujemy również inne eleganckie pudełka wykonane z ekoskóry, drewna itp. Produkt Parkera przyjeżdża zapakowany w dodatkowe pudełko.
Czy w cenę produktu Parker wliczona jest cena za pudełko?
Tak, w cenę produktu jest wliczona cena za pudełko, które jest standardowo dołączane przez producenta oryginalnie.
Czy każdy produkt piśmienniczy zapakowany jest w pudełko firmowe?
Tak, każdy produkt marki Parker jest zapakowany w pudełko. Możliwe jest również opakowanie blistrowe. Firmowe pudełka z logotypem nie są dołączane do zestawu z pudełkami prezentowymi wybieranymi dodatkowo przy zamówieniu.
Czy oprócz pudełek na stronie internetowej, występują inne do wyboru, np. drewniane?
Nie, Parker nie posiada w swojej ofercie pudełek drewnianych. Wszystkie pudełka prezentowe, jakie posiada Parker, prezentujemy na naszej stronie internetowej.
Czym należy sugerować się przy wyborze pióra wiecznego?
Należy zadać sobie kilka pytań: Czy chcemy zakupić klasyczne, nowoczesne czy ekstrawaganckie pióro? Jakie jest przeznaczenie naszego nabytku? Jak często będziemy używać pióra (np. tylko do podpisów czy codziennego pisania)? Z jakiego materiału powinno być wykonane pióro czy ma być drobne/nie drobne? Jaki mamy przeznaczony budżet na zakup?
Czy jest możliwość zamówienia pióra wiecznego z inną stalówką?
Do części piór wiecznych Parker posiadamy wymienne stalówki i można wymienić ją nieodpłatnie w czasie zamówienia. Zawsze poinformujemy Cię telefonicznie lub mailem o możliwości wymiany. Inne rozmiary stalówek są pod zamówienie specjalne a czas wymiany wynosi minimalnie jeden miesiąc po dokonaniu przedpłaty.
Z jakiego materiału są wykonane stalówki? Czy materiał ma wpływ na jakość pisania piórem wiecznym?
Materiał, z którego wykonane są stalówki Parker zależy od linii produktu: Modele: Parker Jotter, Vector, IM i Urban – stal nierdzewna wysokiej jakości Modele: Parker Sonnet Original – stal nierdzewna wysokiej jakości platerowana metalem szlachetnym Modele: Parker Sonnet, Premier i Duofold – złoto (18k), platerowane rodem lub palladem. Opinie naszych klientów wskazują, że stalówkami wykonanymi ze złota pisze się bardziej miękko.
W jaki sposób dobrać odpowiednią część przednią do pióra Parker w przypadku jej uszkodzenia? Gdzie szukać informacji o modelu posiadanego pióra?
Każdy model pióra Parker posiada inną część przednią ze stalówką. Jeżeli nie znają Państwo nazwy posiadanego modelu pióra, prosimy o przesłanie do nas e-mailowo zdjęcia lub zapraszamy do naszego sklepu z piórem a postaramy się je zidentyfikować.
Czy wszystkie produkty Parker, które są dostępne na stronie internetowej Parkersklep są dostępne również w sklepie stacjonarnym od ręki?
W naszym salonie posiadamy znaczną większość produktów dostępnych z całej oferty firmy Parker. Przed zakupem zachęcamy do kontaktu z naszym sklepem w celu potwierdzenia dostępności określonego produktu.
W których modelach piór wiecznych Parker można korzystać z tłoczka?
Korzystanie z tłoczka jest możliwe we wszystkich modelach piór wiecznych Parker. Tłoczek można używać wymiennie z nabojami. Tłoczek dołączony jest bez dodatkowych kosztów do następujących modeli piór Parker: Sonnet Original, Sonnet, Premier i Duofold.
Czy atrament w kolorze niebieskim różni się od koloru niebieskiego zmywalnego?
Nie ma różnicy w kolorze obu atramentów.
Czym należy zmywać atrament zmywalny?
Do wymazywania atramentu na używa się wymazywaczy-zmazików do piór, dostępnych w sklepach papierniczych.
W jaki sposób należy konserwować pióra wieczne?
Najlepszy sposobem na dokładne wyczyszczenie stalówki jest umieszczenie uprzednio wykręconej całej sekcji przedniej w szklance z wodą i pozostawienie na kilka godzin aż do całkowitego rozpuszczenia atramentu w kanalikach stalówki. Inną metodą jest użycie tłoczka. Umieszczamy go w sekcji przedniej, zanurzamy stalówkę w wodzie i używając tłoczka nabieramy wody (tak samo jak nabiera się atrament). Następnie usuwamy wodę za pomocą tłoczka a czynność powtarzamy co najmniej kilkukrotnie. Po wyczyszczeniu, stalówkę pozostawiamy na około godzinę aż do całkowitego wyschnięcia.
Czy podczas pisania piórem wiecznym o określonym kolorze naboju, jest możliwość zmiany na inny kolor ?
Jest taka możliwość, natomiast należy pamiętać aby przed wymianą przepłukać wodą całą część przednią w wodzie. Jest to ważna kwestia, żeby nie doszło do zmieszania kolorów podczas pisania.
Czy podczas pisania piórem wiecznym Parker z użyciem tłoczka, jest możliwość zmiany kolorów atramentu?
Analogicznie jak przy wymianie naboju przed zmianą koloru należy dokładnie przepłukać tłoczek oraz część przednią letnią wodą.
Czym różnią się wkłady do długopisów Quinkflow od żelowych?
Różnica pomiędzy wkładami zwykłymi a żelowymi leży w konsystencji samego wkładu. Żelowy bardziej przypomina cienkopis.
Czy na samym produkcie Parker znajdziemy informację dotyczącą modelu?
Taką informację znajdziemy najczęściej na białej obwolucie nałożonej na pudełko od produktu.
Czy w ofercie firmy Parker występują modele piór wiecznych, które mają zakręcaną skuwkę? Jeżeli tak, to jakie?
W ofercie produktów firmy Parker występuje jeden model piór wiecznych z zakręcaną skuwką i jest to model Parker Duofold.
PYTANIA DOTYCZĄCE USŁUGI GRAWEROWANIA PRODUKTÓW PARKER
Czy usługa grawerowania produktów Parker jest darmowa?
Grawerunek jest dodatkowo płatny. Koszt jednostkowy wykonania usługi grawerowania na produkcie wynosi 39 zł, natomiast koszt tabliczki z grawerem wynosi 59 zł.
Jak długo trwa usługa grawerowania w sklepie stacjonarnym?
Grawerujemy na miejscu od ręki. Grawerowanie jednego produktu trwa około 5 minut.
Jak długo trwa realizacja zamówienia z usługą grawerowania produktów Parker?
W przypadku zakupu produktu z odbiorem osobistym, grawerujemy na miejscu w naszym salonie. Natomiast w przypadku zamówienia produktu na wysyłkę, grawerujemy po zaksięgowaniu środków na naszym koncie. Wtedy czas realizacji wynosi 1-2 dni robocze plus czas dostawy.
W którym miejscu na produkcie znajduje się grawerunek i ile można użyć znaków?
Na produktach, na których możliwe jest wykonanie grawerunku znakujemy następujące miejsca do wyboru: korpus, skuwka i korona. Proponujemy grawerunek w maksymalnie dwóch linijkach na produkcie oraz zgodnie z zasadą: im mniej, tym ładniej i przejrzyściej.
W którym miejscu przymocowana jest tabliczka z dedykacją, w przypadku zestawu prezentowego lub pojedynczego produktu?
Tabliczka z dedykacją mocowana jest w środku wieczka pudełka jeżeli w pudełku występuje wieczko lub przyklejana na ściankę pudełka jeżeli w pudełku nie ma wieczka.
Co to jest tabliczka? Z jakiego materiału jest wykonana?
Tabliczka jest to samoprzylepny laminat grawerski, który wykonany jest z tworzywa. Tabliczki występują w kolorze złotym i srebrnym - do wyboru przy składaniu zamówienia.
Jaką metodą wykonywany jest grawerunek?
Grawerunek wykonujemy metodą laserową.
Czy grawerować możemy wszystkie produkty Parker?
Niestety nie jest to możliwe. Grawerować możemy wszystkie modele Parker, którą mają podstawę do wykonania usługi czyli są wykonane ze stali lub mosiądzu i pokryte różnego koloru gładkim lakierem (bez tekstur na powierzchni). Przy każdym produkcie Parker nadającym się do grawerowania znajdziecie Państwo odpowiednią ikonkę oraz możliwość dodania graweru.
Czy klient ma możliwość poza tekstem wygrawerować logo lub grafikę na produkcie czy tabliczce?
Tak, jest możliwość wygrawerowania dodatkowo logo lub grafiki na produkcie/ tabliczce.
W jaki sposób klient może przesłać tekst i logo do wykonania grawerunku na danym produkcie czy na tabliczce?W jaki sposób klient może przesłać tekst i logo do wykonania grawerunku na danym produkcie czy na tabliczce?
Jeżeli grawerujemy jedynie tekst, najprostszą i najszybszą formą realizacji takiego zamówienia jest wykonanie wizualizacji na naszej stronie Parkersklep (opcja dostępna przy konkretnym produkcie). Zamówienie na produkt Parker z grawerem możecie Państwo złożyć również mailowo. Prosimy w takiej sytuacji o podanie: tekstu do grawerowania, czcionki (ewentualnie wielkości) oraz rozmieszczenia tekstu ( jego wyrównania). Jeżeli chcieliby Państwo wygrawerować logo lub wybraną grafikę, prosimy o przysłanie pliku graficznego w e-mailu. Plik musi być wykonany w grafice wektorowej lub w wysokiej rozdzielczości czarno-białym formacie JPG.
Czy jest możliwość złożenia zamówienia na produkt z usługą grawerowania na wysyłkę z płatnością za pobraniem?
Niestety, nie ma takiej możliwości. W przypadku produktu grawerowanego Parker, jest on nieodwracalnie personalizowany, dlatego nie ma możliwości wysyłki za pobraniem.
Czy jest możliwość złożenia zamówienia telefonicznie na produkt z usługą grawerowania?
Niestety, nie ma takiej możliwości. W przypadku produktu grawerowanego Parker, zawsze wysyłamy wizualizację do akceptacji na Państwa adres mailowy.
Czy koszt usługi grawerunku jest uzależniony od ilości znaków?
Kwota za usługę jest stała i nie zależy od ilości znaków. Cena graweru dotyczy jednego miejsca (np. skuwa lub korpus) na jednym produkcie.
PYTANIA OGÓLNE
Czy sklep stacjonarny znajduje się tylko w Warszawie?
Nasz sklep stacjonarny znajduje się tylko w Warszawie. Inne miasta obsługujemy z pomocą kurierów oraz Poczty Polskiej.
Gdzie znajduje się sklep stacjonarny? Jak do nas dojechać?
Nasz salon sprzedaży mieści się przy Alei Niepodległości 58 w Warszawie (vis-à-vis budynku Polskiego Radia, 50m od stacji Metro Wierzbno)
Czy mamy aktywny kupon Groupon? Czy można skorzystać z kodu na naszej stronie internetowej?
Informację dotyczącą oferty naszych produktów przez portal Groupon prosimy o skonsultowanie ze sklepem telefonicznie lub e-mailowo. Oferty zamieszczamy cyklicznie.
Jak długo trwa realizacja zamówienia w naszym sklepie?
Termin realizacji zamówień jest uzależniony od kilku czynników: formy płatności, sposobu dostawy, dostępności produktów lub czy produkt jest grawerowany czy nie. Przykładowo, jeżeli produkt jest dostępny w naszym salonie i nie jest grawerowany, wysyłkę takiego zamówienia realizujemy w ciągu 24h (przy formie płatności za pobraniem lub online, bądź od zaksięgowania środków na naszym koncie w ciągu 24h).
Czy można uzyskać rabat na produkty?
Rabaty są ustalane indywidualnie. Są uzależnione od modeli produktów i zamawianej ilości.
Czy do zrobienia zakupów w Parkersklepie niezbędne jest założenie konta?
Nie, na naszej stronie internetowej nie wymagamy założenia konta. Niezbędne jest jedynie prawidłowe wypełnienie formularza wysyłkowego.
Czy jest możliwość złożenia zamówienia telefonicznie?
Tak, jest możliwość złożenia zamówienia telefonicznie, pod warunkiem, że produkt nie jest grawerowany a zamówienie jest realizowane z następującą formą płatności: za pobraniem. W innych przypadkach wymagamy zakupów przez naszą stronę www.parkersklep lub poprzez kontakt e-mailem.
W jakiej formie jest możliwe złożenie zamówienia?
Zamówienie możemy złożyć na trzy sposoby: telefonicznie, poprzez naszą stronę internetową lub e-mailowo.
Czy jest możliwość wystawienia faktury VAT?
Tak, Parkersklep wystawia faktury VAT zarówno w sklepie stacjonarnym jak i internetowym. W przypadku chęci otrzymania faktury VAT, prosimy o wypełnienie odpowiednich danych w koszyku lub podanie ich obsłudze sklepu stacjonarnego.
W przypadku chęci otrzymania faktury za złożone zamówienie, w jakiej formie będzie ona wysłana?
Standardowo oryginał faktury w formie papierowej wysyłamy razem z zamówieniem w przesyłce. Na prośbę klienta możemy przesłać dokument drogą e-mailową lub listem poleconym.
Czy jest możliwość dostosowania terminu realizacji do złożonego zamówienia?
Tak, jest możliwość dostosowania terminu realizacji do potrzeb klienta. W takich sytuacjach prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mailowy.
Czy nasz sklep stacjonarny jest otwarty również w sobotę?
Pracujemy od poniedziałku do piątku w godzinach 9-17. Dłużej pracujemy w okresie Świąt Bożego Narodzenia. Natomiast zamówienia internetowe przyjmujemy całą dobę, 7 dni w tygodniu.
Czy jest możliwy zakup lub odbiór zamówienia w innych godzinach niż 9-17?
Zakupy w innych godzinach nie są możliwe. Na wyjątkową prośbę klienta, zamówienie, które jest już opłacone możemy pozostawić do odbioru w ochronie budynku.
Co w przypadku kiedy nie otrzymałem potwierdzenia zamówienia?
W przypadku nie otrzymania e-mailowo potwierdzenia zamówienia, prosimy o sprawdzenie swojej poczty w folderze spam. W innym wypadku, prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mailowy ze sklepem w celu sprawdzenie poprawności wpisanego w formularz adresu e-mailowego.
Czy jest możliwość zrezygnowania z zamówienia po jego złożeniu?
Jeśli towar nie został jeszcze wysłany, zamówienie można anulować. W takiej sytuacji prosimy o kontakt e-mailowy lub telefoniczny ze sklepem. W przypadku już opłaconego zamówienia należność zostanie Państwu zwrócona na konto. Natomiast jeśli towar został już wysłany konsumentowi, przysługuje na podstawie art. 27 Prawa konsumenckiego prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 Prawa konsumenckiego. Termin odstąpienia od umowy zawartej na odległość wynosi 14 dni od momentu wydania rzeczy, a do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
Czy jest możliwość dokonania zmian w zamówieniu, które zostało już złożone? W jaki sposób można tego dokonać?
Jest możliwość dokonania zmian w zamówieniu do momentu wysyłki zamówienia. Zmian możecie Państwo dokonać przesyłając do nas e-mail lub kontaktując się z nami telefonicznie.

Masz wątpliwości?

+48 (22) 378 48 07
Szybka dostawa kurierem
ponad 600 modeli do wyboru